Reklámfelület kiértékelő rendszer
- A reklámfelületek tulajdonosainak szüksége volt hogy adatokat tudjanak adni a reklámfelületeik nézettségi adatairól a reklámkampányok megtervezéséhez. Az egyre erősödő versenyben annak van nagyobb esélye aki szolgáltatni tudja ezeket az adatokat. A cél egy olyan adatbázis létrehozása, ami tartalmazza hogy az egyes reklámfelületeket milyen mértékben láthatók. Így meghatározható azok "értéke". A rendszer speciálisan a Szonda Ipsos számára készült. A projekt során különböző típusú reklámfelületeket vizsgáltunk. Ezek: Óriásplakátok, kisebb méretű plakátok, BKV járatokon elhelyezett plakátok és a metróban elhelyezett plakátok. A kiértékelés alapja a plakátok koordinátája (BKV járatoknál a járat útvonala) és az emberek rendszeres útvonalai voltak. A plakátok típusonként különböző módszerrel lettek kiértékelve, figyelembe véve az emberek haladásának módját (gyalog, autóval, stb.) és azt hogy a plakátokat hányan, mennyire közelítik meg, mennyi ideig és milyen szögben látják. Az így létrejött adatbázist a Szonda Ipsos szakembereinek adtuk át további feldolgozásra. A rendszer Micro Station platformon saját fejlesztésű programokkal lett megvalósítva.
- A projektet finanszírozó szervezet megnevezése:
Szonda Ipsos - Közreműködő intézmények
Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet 1012 Budapest, Attila út 93.
Erda Kft. 1141 Bp. Gödöllői u. 145. - Kapcsolattartók:
Ármós Lajos
Vásárhelyi Norbert, Erda Kft. vezető fejlesztő, tel.:20-9361892, fax.:1-2232591 H-1141 Bp. Gödöllő i u. 145. E-mail: vasarhelyi@erda.hu