térinformatikai rendszer

DTTTA - Debrecen webes publikációja

DTTTA - Debrecen áttekintő kép

OTKA 81488 azonosító számú, „DTTTA - Debrecen 1870-72. évi tér- és társadalomszerkezetének rekonstrukciója” című pályázat támogatásával kifejlesztett adatbázishoz készített ErdaGIS rendszer

Projektidőszak: 2010-05-01 - 2013-06-30

Vezető kutató: Dr. Mazsu János Debreceni Egyetem
Csatlakozott kutatók: Dr. Orosz István és Forisek Péter Debreceni Egyetem  

A program külső szakértő tagjai:
Papp József DMJV Mikrofilmtára; Csáki György és Vásárhelyi Norbert Erda Kft.


DE Rt. Kazánok felületvédelmi munkái megrendelésének és nyilvántartásának támogatása

Térinformatikai rendszert készítettünk a Dunamenti Erőmű Rt. 670 t/h kazánok felületvédelmi munkái megrendelésének és nyilvántartásának támogatásához. A hat darab kazán szabadtéri kivitele miatt az acélszerkezetek korrózió elleni védelme fontos feladata a Karbantartás Tervezési és Minőségbiztosítási osztálynak. A felületvédelmi munkák ütemezése, anyag és időráfordításának tervezése a jelentkező nagy költségek miatt a bevonandó felületek nagyságának pontos ismeretét igényli. Az évek során kialakultak a felületvédelmi munkák végrehajtásának munka-csomagjai, de a felületek nagyságára vonatkozó korrekt, jól dokumentált és konzisztens felmérési adatok nem álltak rendelkezésre, csak szórványos mérésekből levezetett, becsült értékek szolgáltak a megrendelések alapjául...

Stádium - A DatView rendszer változásvezető modulja

A földhivatalok a DAT formátumú adatokat nem tudták kezelni. Erre lett kifejlesztve a DatView rendszer. A Stádium ennek az egyik modulja, ami a térképi és leíró adatok szerkesztésére szolgál.A DatView rendszer a DAT adatok megjelenítésére szolgál. Az adatokat azonban frissíteni kell a térképi és leíró adatok folyamatos változása miatt. Ez a feladat lett megoldva a Stádium rendszerrel, ami szorosan együttműködik a DatView rendszerrel.

Reklámfelület kiértékelő rendszer

A reklámfelületek tulajdonosainak szüksége volt hogy adatokat tudjanak adni a reklámfelületeik nézettségi adatairól a reklámkampányok megtervezéséhez. Az egyre erősödő versenyben annak van nagyobb esélye aki szolgáltatni tudja ezeket az adatokat. A cél egy olyan adatbázis létrehozása, ami tartalmazza hogy az egyes reklámfelületeket milyen mértékben láthatók. Így meghatározható azok "értéke". A rendszer speciálisan a Szonda Ipsos számára készült. A projekt során különböző típusú reklámfelületeket vizsgáltunk. Ezek: Óriásplakátok, kisebb méretű plakátok, BKV járatokon elhelyezett plakátok és a metróban elhelyezett plakátok. A kiértékelés alapja a plakátok koordinátája (BKV járatoknál a járat útvonala) és az emberek rendszeres útvonalai voltak. A plakátok típusonként különböző módszerrel lettek kiértékelve, figyelembe véve az emberek haladásának módját (gyalog, autóval, stb.) és azt hogy a plakátokat hányan, mennyire közelítik meg, mennyi ideig és milyen szögben látják. Az így létrejött adatbázist a Szonda Ipsos szakembereinek adtuk át további feldolgozásra. A rendszer Micro Station platformon saját fejlesztésű programokkal lett megvalósítva.

Oldalak