Reklámfelület kiértékelő rendszer
A reklámfelületek tulajdonosainak szüksége volt hogy adatokat tudjanak adni a reklámfelületeik nézettségi adatairól a reklámkampányok megtervezéséhez. Az egyre erősödő versenyben annak van nagyobb esélye aki szolgáltatni tudja ezeket az adatokat. A cél egy olyan adatbázis létrehozása, ami tartalmazza hogy az egyes reklámfelületeket milyen mértékben láthatók. Így meghatározható azok "értéke". A rendszer speciálisan a Szonda Ipsos számára készült. A projekt során különböző típusú reklámfelületeket vizsgáltunk. Ezek: Óriásplakátok, kisebb méretű plakátok, BKV járatokon elhelyezett plakátok és a metróban elhelyezett plakátok. A kiértékelés alapja a plakátok koordinátája (BKV járatoknál a járat útvonala) és az emberek rendszeres útvonalai voltak. A plakátok típusonként különböző módszerrel lettek kiértékelve, figyelembe véve az emberek haladásának módját (gyalog, autóval, stb.) és azt hogy a plakátokat hányan, mennyire közelítik meg, mennyi ideig és milyen szögben látják. Az így létrejött adatbázist a Szonda Ipsos szakembereinek adtuk át további feldolgozásra. A rendszer Micro Station platformon saját fejlesztésű programokkal lett megvalósítva.